0

Generell informasjon / Corona Tiltak

 

Parykksalongen holder åpent på begge avdelingene, med nødvendige korona tiltak.

 

Avdelingen på Radiumhospitalet er kun tilgjengelig for innlagte på sykehuset.
Avdelingen i OCCI bygget holder åpent fra kl 09.00 - 16.00 hver dag. (Er tilgjengelig for alle)

Utover dette fortsetter vi med:                  

  •   Nettbutikken utvider med Video konsultasjoner
  •   Hjemkjøring av produkter. (Oslo & Akershus- Kostnadfritt)
  •   Vi tilrettelegger for hjelp med NAV støtte for alle som har legeerklæringer.

 

Vi prøver å opprettholde et best mulig tilbud til de som trenger det mest – samtidig.
Vi følger Helsedirektør Bjørn Guldvog sine retingslinjer om å stanse yrker hvor vi tar på hverandre.
Derfor har vi nå ingen fysisk kontakt med noen, og håndterer alle produker med hansker. Vi Vil være best mulig på avstands service.


Konsultasjoner via video med Parykksalongen


Tiltak for å hjelpe alle som trenger parykker og Hodeplagg
- Vi tilbyr nå video-konsultasjoner med alle som trenger parykker i tiden som kommer.

Hva vil det si:

Vi setter opp en privat video-samtale med deg via Face Time, Skype eller Messenger.
Der vil vi ta deg igjennom ulik informasjon om det å miste håret og hva som er lidt å vurdere. Vi kan illustrere / vise ulike parykker live og forklare forskjeller, samt stell og bruk.
Dette har vi mange års erfaring med og vi vil kunne tilby full service over videokonferansen.
Vi kan hjelpe til med refusjoner fra NAV og svare på spørsmål, direkte.

Parykker hodeplagg og pleiesett kan sendes i posten eller hentes ferdigpakket utenfor vår avdeling
NB: Vi tilbyr dør-til-dør levering i Oslo Området.

Kunden er velkommen til å ha en oppfølgingssamtale med oss, når de har mottatt parykken, om ønskelig.

Fremgangsmåte:


1. Kunde kontakter oss på tlf eller mail og ber om en konsultasjon på video.
Vi setter opp er tidspunkt som passer (Gjerne med en gang), og avtaler hvilken måte kunden ønsker at vi kontakter dem. F.ex via Face Time, Skype, Messenger etc.

2. Vi forbereder kunden på hele prosessen med å miste håret, og kanskje gjøre alt så enkelt som mulig. Her har vi mange års erfaring og vil hjelp til med å forklare ulike alternativer og hva vi kan tilby.
  •   Hodeplagg, stort utvalg som er tilpasset folk som ikke har hår.
  •   Parykker
  •   Solbeskyttelse

3. Vi foreslår parykker basert på kundenes egne ønsker fra utvalget på nettbutikken.
Vi kan gi vår erfaring i forhold til hva som er forskjellen på de ulike modeller.
MERK: Vi har flere modeller som ikke er på nettbutikken

4. Vi forklarer fordelene av «avlastings hodeplagg» ved siden av parykken.
  •   Bambuss (antibakerielt, temp. regulerende og mykt)
  •   Casmere…(temp. regulerende og mykt)

5. Vi forklarer om stell og vedlikehold av parykker, skjerme de for varme og informerer om produktet.

6. Vi tilbyr og hjelpe til med NAV papirer og diskuterer ulike leverings-løsinger.
  •   Postlevering
  •   Levering på dør (Stor Oslo)
  •   Hente i butikken / Utenfor


Levering på dør


Ved Levering på dør, kan vi tilby og "ikke gå inn", men ta imot NAV papirer direkte.
Kunde kan prøve 2-3 modeller mens vi venter utenfor.

NB: Vi setter prøvde parykker i karantene i egne pappesker merket med dato i etterkant.

Vi støtter kreftforeningen